CZY ASFALT ZAWSZE MUSI BYĆ CZARNY?
Proponujemy pomoc w zakresie projektowania, produkcji i wbudowania kolorowej mieszanki.
Pod względem architektonicznym i estetycznym indywidualnie ustalana kolorystyka asfaltu, jako forma sygnalizacji w drogownictwie odgrywa coraz większą, ważniejszą rolę. Pionierami w tym zakresie były Francja, Anglia i państwa Beneluksu, którym w związku z posiadaniem częściowo kolorowych asfaltowych nawierzchni autostrad i ścieżek rowerowych przypisywano większe możliwości rozwoju. Dodatkowymi walorami tych rozwiązań jest ich trwałość, łatwość w utrzymaniu i odporność na wpływ warunków atmosferycznych.
POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
Zastosowanie kolorowych nawierzchni bardzo korzystnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa ruchu
segregacja ruchu na skrzyżowaniach – wyraźne oznaczenie pasów dla skręcających
poprawia czytelność i rozpoznawalność skrzyżowania, redukuje błędne zachowania kierowców i usprawnia funkcjonowanie skrzyżowania,
– uspokojenie ruchu – zmiana koloru nawierzchni w rejonie skrzyżowań bez sygnalizacji
świetlnej i innych newralgicznych miejscach może okazać się skutecznym rozwiązaniem,
– separacja ruchu rowerowego od ruchu samochodowego
– zastosowanie kolorowych ścieżek rowerowych kontrastujących z jezdnią podnosi nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort jazdy rowerzystów,
– wprowadzenie priorytetów dla autobusów i taksówek – stosowanie kolorowych pasów dla pojazdów uprzywilejowanych jest skutecznym środkiem ograniczającym dostęp dla pozostałych użytkowników
– poprawienie widoczności – kolorowe nawierzchnie odbijają od 25-100% światła. Wpływa to na poprawę widoczności na drodze szczególnie w tunelach i podczas jazdy nocą.
ATRAKCYJNE NARZĘDZIE W RĘKACH ARCHITEKTÓW
Umiejętne dostosowanie koloru nawierzchni do otoczenia pozwala osiągnąć rozwiązania o wysokich walorach estetycznych. Stosowanie kolorowych nawierzchni może stać się atrakcyjnym narzędziem w rękach architektów, nawet przy projektowaniu reprezentacyjnych obiektów miejskich
Kolorowe nawierzchnie znajdują także zastosowanie w następujących miejscach:
- reprezentacyjne place miejskie
- pasy dla skręcających
- pasy postojowe
- zatoki autobusowe
- postoje taksówek
- ścieżki rowerowe
- pobocza
- alejki parkowe
- kładki dla pieszych
- parkingi
- place zabaw
- lunaparki
- boiska sportowe